main--oqahww26giklt3q7557ag5r0zbllxkdutcxbga9sww-min

آنچه باید در مورد کرنوگراف بدانید

کرونوگراف ساعت مچی چیست ؟

احتمالا شما هم در هنگام خرید ساعت مچی، عقربه های اضافه روی صفحه آن را دیده اید. یکی از سوالات متداول افراد از فروشگاه ساعت مچی این است که این عقربه ها به چه دردی می خورد. هرچند زیبایی این عقربه ها به قدری زیاد است که بسیاری از افراد حتی بدون آنکه بدانند این عقربه ها چرا در صفحه ساعت در نظر گرفته شده، اقدام به خرید می کنند. احتمالا یک یا دو تا از این عقربه ها مربوط به کرنوگراف است. شما جچقدر در مورد کورنوگراف اطلاعات دارید؟

کرنوگراف در واقع سیستمی برای ثبت زمان است. در ساعت های دیجیتالی یا حتی موبایل ها هم این سیستم وجود دارد که با نام تایمر مشخص شده است. در این وسیله ها استفاده بیشتری از کورنوگراف می شود و بیشتر شناخته شده است. در این مطلب تلاش شده تا به صورت مختصر به معرفی کورنوگراف در ساعت مچی بپردازیم. با استفاده از این نکات در هنگام خرید ساعت مچی دقت بیشتری برای انتخاب ساعتی خواهید کرد که کرنوگراف دارد.

آشنایی با کرنوگراف

در ساعت های عقربه ای از کرنوگراف به صورت های مختلفی استفاده می شود. با این حال به طور کلی ساختار ظاهری یکسانی برای تمامی آن ها در نظر گرفته می شود. تنها ممکن است میزان بزرگ و کوچک بودن و جایگاه عقربه ها تغییر کند.

عقربه بزرگ برای ثانیه شمار که یک دور کامل ۶۰ ثانیه را نمایش می دهد. یک عقربه کوچک نیز وجود دارد تا مقدار ثانیه گذشته شده را ثبت کند. میزان حساسیت آن بسته به نوع ساعت متفاوت است. در نهایت عقربه نهایی برای گرفتن حداکثر زمان کرنوگراف تعبیه شده است.

مهم ترین موضوع برای یک کرنوگراف، دقت آن است. حساسیت این وسیله هرچه بیشتر باشد، موجب می شود زمان دقیق تری را محاسبه کند و به ما نمایش دهد. در ساعت های عقربه ای برای نشان دادن زمان دقیق اندازه گیری شده از سه عقربه مورد استفاده قرار می گیرند.

حتما به این موضوع توجه داشته باشید که اگر وجود کورنوگراف در ساعت مچی برایتان اهمیت دارد، حتما به بزرگ و کوچک بودن عقربه ها و جایگذاری آن در صفحه ساعت مچی توجه کنید. تست کردن کرنوگراف را نیز فراموش نکنید.

روش استفاده از کرنوگراف ساعت های عقربه ای

برای راه اندازی ابتدا باید دکمه ای که در بالای ساعت مچی قرار گرفته را فشار دهید. به محض راه اندازی، عقربه بزرگ (۶۰ثانیه) شروع به کار می کند، عقربه های دیگر به دلیل اندازه کوچکشان زیاد تغییرات محسوسی نداشته و باید پس از گذشت چند ثانیه ببنید که حرکاتی در عقربه ها به وجود آمده است.

برای متوقف کردن کرنوگراف دوباره باید همان دکمه ابتدایی را که برای راه اندازی کرنوگراف فشار دادید فشار دهید تا به حالت توقف یا stop در آید. زمانی که بر روی عقربه ها نشان داده می شود زمانی است که شما در آن یک اقدام را محاسبه زمانی کرده اید و زمانش را به ثبت رسانیده اید. سپس برای راه اندازی مجدد و صفر کردن زمان کرنوگراف دکمه پایین ساعت را فشار داده تا همه سه عقربه به حالت اولیه باز گردند.

تقریبا تمامی آنچه باید از روش کار کردن با کرنوگراف ساعت مچی بدانید، همین است. به راحتی می توانید با دو دکمه ای که قرار داده شده، کرنوگراف را روشن، خاموش و صفر کنید. در برخی ساعت ها حتی برای صفر کردن ساعت مچی هم دکمه مجزا وجود ندارد و با نگه داشتن چند ثانیه ای همان دکمه شروع و پایان، کرنوگراف صفر می شود.

کرنوگراف چه کاربردهایی دارد

از بهترین موارد استفاده از کرنوگراف ورزش است. هم در ورزش های قهرمانی برای اندازه گیری دقیق زمان رکوردها و هم در ورزش های عادی برای منظم کردن ورزش، کرنوگراف مورد استفاده قرار می گیرد. این که بخواهید بدانید در عرض یک دقیقه چه مسافتی را می دوید، در مدت زمان مشخصی چقدر دور زمین سالن را پیاده روی می کنید، چقدر دراز و نشست در ۶۰ ثانیه یا ۹۰ ثانیه می زنید و… همگی با استفاده از کرنوگراف امکان پذیر است.

همچنین استفاده های دیگر برای زمان آشپزی یا کارهای روزمره ای که می خواهید بدانید چقدر از وقت شما را می گیرد را می توانید با ساعت روی دست خود فقط با فشار یک دکمه اندازه گیری کنید.

البته شاید بگویید این کار را تلفن همراه شما نیز انجام می دهد. بله درست است. شاید تلفن همراه هم چنین کاری انجام دهد؛ اما به طور کلی توصیه می شود در بسیاری از مواقع به ویژه در طبیعت برای چنین کارهای فرعی از تلفن همراه استفاده نکنید. ممکن است شما برای گردش به دل طبیعت رفته باشید. اگر بخواهید از امکاناتی مثل کورنومتر یا تایمر گوشی استفاده کنید، امکان خالی شدن شارژ گوشی بیشتر می شود و در زمانی که نیاز به شارژ گوشی دارید، شارژی نداشته باشد.

علاوه بر این، زیبایی ساعت مچی که دارای کورنوگراف استبه قدری زیاد است که شما را برای گرفتن زمان ترغیب می کند. به ویژه برای کودکان یا افرادی که کودک درون فعالی دارند، استفاده از ساعت مچی کرنوگراف دار باعث افزایش انگیزه فعالیت می شود.

کرنوگراف چه کاربردهایی دارد

نکات خرید ساعت مچی با کورنوگراف

اصولا همه ما برای خرید ساعتی شکیل به ظاهرش نگاه می کنیم؛ اما این موضوع باعث می شود در استفاده از کارایی های ساعت به مشکل مواجه شویم. باید در نظر داشته باشیم که برای استفاده از کرنوگراف ساعت از روش های کارکردش آگاهی کسب کنیم. در واقع در هنگام خرید ساعت مچی در کنار توجه به زیبایی، به کارایی آن نیز تا جای ممکن توجه کنید. اگر برایتان اهمیتی ندارد ساعت مچی تان کرنوگراف داشته باشد، چرا هزینه بیشتری پرداخت می کنید؟

مهم ترین نکته خرید برای کسانی که از کرنوگراف استفاده های زیادی دارند خوانا بودن صفحه و عقربه های روی ساعت است. حتما به این موضوع توجه داشته باشید. رنگ صفحه، جنس شیشه صفحه ساعت مچی و همچنین بزرگی نوشته های ساعت و همچنین رنگ و بزرگی عقربه ها نقش مهمی در خوانش کرنوگراف دارد. نکته بعدی کیفیت موتور است. ساعت هایی که کرنوگراف دارند از موتوری مجزا برای چرخش عقربه ها استفاده می کنند. ساعت های «های کپی» از بهترین موتورها برای راه اندازی ساعت مچی کرنوگراف دار استفاده می کنند.

Share this post

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.